Merhabalar! Evrak Tasdik İşlemleri sayfamıza Hoş geldiniz! Evrak tasdik işlemleri hakkında detaylı bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.
Evrak Tasdik İşlemleri
Evrak tasdik işlemi evraktaki imzanın doğruluğunu ve evrakı imzalayanın sorumluluğunu teyit etmek amacıyla yabancı bir resmi evraka geçerlilik kazandıran, bir belgenin resmiyetini tasdik edilerek başka bir ülkede de geçerliliğini sağlayan resmi bir işlemdir. Evrak tasdik işleminde bölgenin valiliği ve ülkenin konsolosluğu ya da büyükelçiliği evrakın gerçek olduğunu onaylayarak evrakı Türkiye dışında da geçerli duruma getirirler.
Evrak tasdik işlemleri evrak türü ayırmaksızın belirli prosedüre tabidir. Tasdik edilecek evrak bir yeminli tercüman tarafından istenilen dillerinden birine çevrilir. Orijinaline uygun olarak oluşturulan evrak noter tarafından tasdik edilir. Valilik tarafından da onaylanan evrakın Konsolosluğa gönderilmesi gerekmektedir.
Evrak tasdik işlemleri, ticari fatura tasdiki, çalışma izni, eğitim diploma tasdiki, evlilik cüzdanı tasdiki, vekaletname gibi resmi belgelerin tasdiklerinin konsolosluk tarafından yapılmasıdır.
Evrak tasdik işlemi konsolosluk tarafından yetkilendirilmiş seyahat acenteleri aracılığıyla yapılabilmektedir. Evrak tasdik işlemleri için hazırlanması gereken evraklar şunlardır.
Evrak Tasdik İşlemleri
Evrak tasdiki, belgedeki imzanın doğruluğunu ve evrakı imzalayanın görevini doğrulamak suretiyle yabancı bir resmi evraka geçerlilik kazandıran, bir belgenin yasallığının tasdik edilerek başka bir ülkede de geçerliliğini sağlayan idari bir işlemdir. Belge tasdik işleminde bölgenin valiliği ve ihraç edilecek ürünün gönderileceği ülkenin konsolosluğu belgenin gerçek olduğunu onaylayarak belirli kurallar çerçevesinde kullanılması için yasal hale getirirler.
Evrak tasdik işlem başvurularında istenen belgeler
- Başvuru formu
- Tasdik edilecek ve Türk Dışişleri Bakanlığı’nın onayladığı resmi belge.
- Başvuru sahibinin kimlik fotokopisi
Konsolosluk Evrak Tasdik
Apostil geçerli olmayan ülkelerde Lahey anlaşması ile anlaşmış ülkelerde apostil onayı yerine geçen onay şeklinde Konsolosluk Tasdik Onayı denir.
Konsolosluk Tasdiki Nasıl Yapılır?
Yukarıda bahsettiğimiz gibi apostil onayı olmayan ülkelerde yapılması gereklidir ve bizim danışmanlığımızda konsolosluk tasdikinin yapılması çok kolay ve hızlıdır.
Konsolosluk Tasdiki için Gerekli Şartlar Nelerdir?
Onayı yapılacak olan belgenin mutlaka Türkiye Cumhuriyeti resmi kurumları veya Türkiye Cumhuriyeti için çalışan (faaliyet gösteren) firmalara ait olmalıdır. Bunun dışında Türkiye Cumhuriyeti uyruklu kişisel (şahıs) belgeleri de konsolosluk tasdiki için uygundur ve tasdiki yapılabilir. Eğer farklı bir yurt dışı belgesi için onay olacaksa öncelikle o ülkenin konsolosluğundan tasdik edilmelidir.
Konsolosluk Tasdiki Hangi Ülkelere Yapılır?
Türkiye ile iş yapan ve apostil tasdiki gerekmeyen (kabul etmeyen), Konsolosluk tasdiki isteyen ülkeler için tasdik onayı yapılabilir. Tüm ülkeler için danışmanlık desteği vermekteyiz. Hemen arayabilirsiniz.
Apostil İşlemleri
Kaymakamlık, Valilik ve Dış işleri bakanlığında Evrakların onaylanması
Evrak Onayı Kategorileri
ŞAHSİ EVRAKLARIN ONAYLANMASI
Sabıka Kaydı, Nüfus Kayıt Örneği, Kimlik/Pasaport, Diploma, Evlilik Cüzdanı, Tapu, Şahsi Banka Dökümü, Muvafakatname/Taahütname, Doğum Belgesi, Öğrenci Belgesi gibi kişiye ait olan resmi evrakların onaylanması işlemidir.
TİCARİ EVRAKLARIN ONAYLANMASI
Faaliyet Belgesi, Vergi Levhası, İmza Sirküleri, Ticaret Sicil Gazetesi, Şirketin Banka Dökümleri, Atama Mektubu, Referans Mektubu gibi bir iş ile ilgili ya da bir kuruma ait evrakların onaylanması işlemidir.
Evrak Onay Aşamaları
- Onaylatılması istenen belgenin yeminli tercüman tarafından tercüme işlemi yaptırılır. ( Eğer evrağın orijinal dilinde onayı istenmişse bu işlem yapılmayacaktır.)
- İstenen dile tercüme edilmiş evrak Noter’e onaylatılır. ( Eğer evrağın orijinal dilinde onayı istenmişse bu işlem yapılmayacaktır.)
- Noter tarafınan onaylanmış evrak İstanbul Valiliği’nde onaylatılır. (Evraklar diğer bölgelerimizin Valiliklerinde onaylanmışsa, tekrar İstanbul Valiliğinde de onaylanır.)
- Son aşamada evraklar onaylanması için Konsolosluklara onaylanması için teslim edilir.
Evrak Onay İşlem Süresi
Evrak onayı işlemlerinin onay süresi : 10 – 15 iş günüdür.
Evrak onay ücreti: Onay ücretleri belgeye uygulanacak işlemlere, belgenin türüne, karakter uzunluğuna ve çeviri yapılacak dile göre belirlenmektedir. Evrak onayı yapılacak belge ya da belgelerinizi ( info@ligarbatravel.com ) adresimize mail yoluyla göndermeniz halinde ücret hesaplaması yapılır tarafınıza bilgi verilecektir.
Evrak Onayı İşlemlerinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
1)Evraklar gerçek ve yasal olup, ulusal, uluslararası ve sosyal çıkarlarına zarar verebilecek bir beyan içermemelidir.
2) Evlilik kaydı için kullanılmak üzere olan bekarlık belgesinin alındığı tarihten itibaren 6 ay geçerliliği olup, eğer 6 ayı geçmiş ise başvuru sahibinin evrağı yenilemesi gerekecektir.
3) Evlilik, sağlık ve adli sicil durumlarını gösteren noter belgelerinin yapıldığı günden itibaren 6 ay geçmiş ise belgeler kabul edilmeyecektir.
4) Konsolosluk tarafından başvuru sahibinden tasdik işlemleri ile ilgili başka belgeler de istenebilir.
5) Konsolosluk tarafından tasdik edilmiş evrakların içeriğinde bir değiştirme veya yer değişikliği varsa evrak geçersiz olur.
6) Onaylanmış evraklar üzerinde düzeltime ya da değiştirme yapılmamalıdır. Başvuru sahibinin değişiklik veya düzeltme yapmasından kaynaklanan sorun ve hukuki yükümlülüklerden başvuru sahibi sorumludur.
7) Dışardan konsolosluğa gelen evrak tasdik taleplerinde konsolosluğun talimatları esas alanacaktır.