Site icon KOÇAK TERCÜME

Apostil; Apostil İşlemleri

Apostil, Apostil işlemleri; Türkiye’de düzenlenen bir belgenin yurt dışındaki başka ülkelerde de resmiyet kazanması için bazı onay işlemlerinin yapılması gerekmektedir. Bu onay işlemlerinden en bilineni ve yaygın olanı ise Apostil onayıdır. Ancak, uluslararası Apostil Anlaşması’na taraf olmayan ülkeler için sadece apostil onayı yapılması yeterli olmamaktadır.

Bu durumda, Dışişleri Bakanlığı’ndan ve ilgili ülkenin büyükelçiliği veya konsolosluğundan da onay almak mecburiyeti vardır.

TELEFON: 0545 571 7 571        E-mail: info@kocakvize.com

Apostil Nedir?

Apostil Tasdiki : Bir onay mekanizmasıdır. Çok basit bir anlatımla, bir ülkede onaylanan bir belgenin başka bir ülkede yasal konularda kullanılabilir hale gelmesini sağlar. Anlaşma, 6 Ekim 1961 tarihinde yürürlüğe girmiştir ve 2015 yılına kadar 110 ülke tarafından kabul edilmiştir.

Apostil Tasdikli Tercüme işlemlerinizi Ankara’da Koçak Vize Noter Onaylı Tercüme olarak sizin adınıza takip ediyoruz. Sürekli olarak müşterilerimizden tasdik talepleri gelmesinden dolayı, işlemlerinizi daha hızlı yapmanıza yardımcı olabiliriz.

Apostil Tasdiki Nasıl Yapılır?

  1. Apostil Tasdiki yapılacak belge, bir tercüme bürosu veya yeminli tercüman tarafından çevrilir ve onaylanır.
  2. Belge, valilik yada kaymakamlık tarafından mühürlenir.
  3. Dışişleri Bakanlığında onaylanır.
  4. İlgili ülkenin elçiliğine yada konsolosluğuna götürülür ve onaylatılır.

Tasdik işlemlerinizi Ankara’da Koçak Vize olarak sizin adınıza takip ediyoruz.

Aşağıda örnek bir Apostil tasdik şerhi bulunmaktadır.

Apostil İşlemleri

Apostil işlemleri, bir belgenin gerçekliğinin tasdik edilerek başka bir ülkede yasal olarak kullanılmasını sağlayan bir belge onay sistemidir. Apostil’in kuralları 6 Ekim 1961 tarihli Lahey Konvansiyonuyla tespit edilmiştir. Apostil kuralları yalnızca Lahey Konferansı’na üye veya taraf devletler arasında geçerlidir. Bu belge onay sistemiyle ilgili üye veya taraf devlet tarafından saptanan yerel bir merci, bakanlık, vb. bir kuruluş, belgenin gerçek olduğunu onaylayarak, başka bir üye veya taraf ülkede 6 Ekim 1961 tarihli Lahey Konvansiyonunda belirlenen kurallar çerçevesinde kullanılması için yasal hale getirirler.  Apostil tasdiği gerçekleştirilen belge, Lahey Konferansının tüm üye ve taraf devletlerinde geçerli bir belge olarak kabul edilir.

  A) Apostil Şerhi konacak resmi belgeler:

      a) \”Savcı, zabıt katibi veya adliye memuru tarafından verilmiş belgeler de dahil olmak üzere, devleti bir yargı organına veya mahkemesine bağlı makam veya görevli memur tarafından düzenlenmiş olan belgeler,
b) İdari belgeler,
c) Noter senetleri,
d) Kişilerce özel sıfatla imzalanmış belgeler üzerine konulmuş olup belgenin kaydının
veya belirli bir tarihte mevcut olduğunun ve imzaların doğruluğunun resmi makam ve noterlerce tasdiki gibi resmi beyanlar\” dır.

B) Aynı maddeye göre sözleşmenin uygulanamayacağı, diğer bir deyişle, Apostil tasdiki yapılamayacak belgeler:

1) “Diplomasi veya konsolosluk memurları tarafından düzenlenmiş belgeler,
2) Ticaret veya gümrük işlemleriyle doğrudan ilgili olan idari belgeler\” dir.
3) Sözleşmenin 6. maddesi uyarınca \”Her Akit Devletin, Apostil Şerhini vermek üzere yetkili kılınan makamları belirlemesi, bunlarda değişiklik olduğunda da keyfiyeti Hollanda Dışişleri Bakanlığına bildirmesi\” gerekmektedir.
4) Sözleşmenin 9. maddesinde \”Her Akit Devlet, işbu Sözleşmede tasdik bağışıklığının öngörüldüğü hallerde kendi diplomasi veya konsolosluk memurlarınca tasdik işlemi yapılmamasını sağlamak üzere gerekli önlemleri alacaktır\” denmekte ve usulüne göre Apostil Şerhi uygulanmış bir belgenin başkaca bir tasdike gerek olmadığı belirtilmektedir.
5) Anılan Sözleşme metni ile sözleşmeye taraf olan ülkelere ait güncel liste ile her bir ülkede Apostil Şerhi koymaya hangi makamların yetkili olduğuna dair bilgilere, \” http://www.hcch.net/index_en.php?act=conventions.authorities&cid=41 \” adresinden ulaşılması mümkün olmaktadır.
6) Malumları olduğu üzere, uluslararası sözleşmeler TBMM tarafından onaylanmasını müteakip kanun vasfını almakta ve milli kanunlarımız gibi yürürlük kazanmaktadır.

Apostil nedir? Hangi ülke vatandaşlarının apostil alması gerekir?

Apostil, bir belgenin gerçekliğinin tasdik edilerek başka bir ülkede yasal olarak kullanılmasını sağlayan bir belge onay sistemidir. Apostil’in kuralları 6 Ekim 1961 tarihli Lahey Konvansiyonuyla tespit edilmiştir. Apostil kuralları yalnızca Lahey Konferansı’na üye veya taraf devletler arasında geçerlidir.

Bu belge onay sistemiyle ilgili üye veya taraf devlet tarafından saptanan yerel bir merci, bakanlık, vb. bir kuruluş, belgenin gerçek olduğunu onaylayarak, başka bir üye veya taraf ülkede 6 Ekim 1961 tarihli Lahey Konvansiyonunda belirlenen kurallar çerçevesinde kullanılması için yasal hale getirirler.

Apostil tasdiki gerçekleştirilen belge, Lahey Konferansının tüm üye ve taraf devletlerinde geçerli bir belge olarak kabul edilir.

Apostil şerhi uygulayan ülkelere aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

https://www.hcch.net/en/instruments/conventions/authorities1/?cid=41

Apostil Tastik Şerhi İşlemleri

APOSİTİLLE TASTİK ŞERHİ

5 Ekim 1961 tarihinde imzalanan Lahey Sözleşmesi hükümlerine göre yurtdışında kullanılacak idari nitelikteki belgeler ile sözleşme dışındaki ülkelere gidecek belgelerin “Apostille tasdik şerhi” Kaymakamlığımız tarafından yapılmaya başlanılmıştır.
Yapılacak İş ve İşlemler
İşlem Adı
TASDİK

Kurum Adı
…………… Kaymakamlığı

Kısa Bilgi
Apostille Tasdik: İlçede düzenlenmiş, Yurt dışına götürülecek resmi belgelerin tasdiki.(Konsolosluk onayına gerek yoktur)
Normal Tasdik: İlçede düzenlenmiş,yurt dışına götürülecek resmi belgelerin tasdiki.(konsolosluk onayına gerek vardır.)

Başvuru Koşulları
1. Yurtdışına götürülecek belgelerin ilçedeki resmi dairelerce düzenlenip onaylanmış olması.
2.Yabancı uyruklu şahıslar için ildeki Konsolosluğunca düzenlenerek onaylanmış olması.(Evlenme Ehliyet belgesi v.s)

Gerekli Belgeler
1.Tasdiki talep edilen evrakın dışında herhangi bir belge gerekmemektedir.

İşlem Adımları
APOSTİLLE TASDİKİ:
1.Apostille evrakın arkasına yapıştırılır ve içi doldurulur. 
2.Evrak kaydedilerek kayıt numarası verilir. 
3.İmzaya sunulur. 
4.İmzalayanın adı ve ünvanı ilgili satıra yazılır. 
NORMAL TASDİK:
1.Evrakta onayı olan resmi dairenin kaşesi basılır ve mühürlenir. 
2.Evrak kaydedilerek kayıt numarası verilir. 
3.Evrak yetkilisince imzalanır. 

Başvuru Yeri
Kaymakamlık (Yazı İşleri Müdürlüğü)

Başvuru Şekli
Postayla yapılan başvurular kabul edilmez.
İlgili kişi şahsen başvurmak zorundadır.
Şahsen yapılmayan bir başvuru,ilgili şahsın vereceği noter tasdikli vekaletname ile mümkündür.


Özel Durumlar
Tasdiki talep edilen evrakların orjinal olması, mutlaka ilgili dairesinin mühürü ile yetkili kişilerin imzasını taşımasını gerekmektedir. Şirket adına evrak tasdik ettirecek kişilerin yanında şirket kimliği veya şirket tarafından düzenlenmiş yetki belgesi bulunması gerekmektedir.
GENELGE

Yabancı Resmî Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılması Sözleşmesi

GENELGE
No:68/1
    Yabancı Resmî Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılması Sözleşmesi’ne ilişkin 01/01/2006 tarihli ve 68 sayılı Genelgemizin Sözleşmeye taraf olan devletler ve uygulamada karşılaşılan sorunlar açısından güncellenmesine ihtiyaç duyulmuştur.
(1) Lahey Devletler Özel Hukuku Konferansı çerçevesinde hazırlanan ve Türkiye’nin 08/05/1962 tarihinde imzaladığı “Yabancı Resmî Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılması Sözleşmesi”nin onaylanması, 20/06/1984 tarih ve 3028 sayılı Kanunla uygun bulunmuş ve 16/09/1984 tarih ve 18517 sayılı Resmî Gazetede yayımlanmıştır.
 (2) Sözleşme, Türkiye bakımından 29/09/1985 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Sözleşme ile bir âkit devletin ülkesinde düzenlenmiş olup da diğer bir âkit devletin ülkesinde ibraz edilecek olan resmî belgelerin diplomasi veya konsolosluk memurları tarafından onaylanması zorunluluğu kaldırılmış bulunmaktadır.
(3) Yabancı Resmî Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılması Sözleşmesi’ne taraf devletler Ek (1)’de yer almaktadır.
(4) Onay belgelerinin teatisi sırasında Hükümetimizce, Sözleşmenin 6’ncı maddesi uyarınca tasdik şerhini (Apostil) vermekle yetkili Türk Makamları; idari belgeler için valilikler, adli belgeler için ise ağır ceza mahkemesi kuruluşu olan merkezlerdeki adli yargı adalet komisyonu başkanlıkları olarak tespit edilmiştir.
(5) Anılan Sözleşmenin 1’inci maddesinin (a) bendinde; savcı, zabıt kâtibi veya adliye memuru tarafından verilmiş olan belgeler de dahil olmak üzere, devletin bir yargı organına veya mahkemesine bağlı bir makam veya görevli memur tarafından düzenlenmiş olan belgelerin, (b) bendinde; idari belgelerin, (c) bendinde; noter senetlerinin, (d) bendinde; kişilerce özel sıfatlarla imzalanmış belgeler üzerine konulmuş olup, belgenin kaydının veya belirli bir tarihte mevcut olduğunun ve imzaların doğruluğunun resmî makam ve noterlerce tasdiki gibi resmî beyanların, “resmî belge” olarak nitelendirildiği belirtilmiştir.
(6) Sözleşmenin 1’inci maddesinde; taraf devletlerin birinin ülkesinde düzenlenmiş olup da diğer taraf ülkesinde kullanılacak olan resmî belgeler sayılmıştır. Sözleşmenin 3’üncü maddesinde ise imzanın doğruluğunun, belgeyi imzalayan kişinin sıfatını ve gerektiğinde bu belge üzerinde mühür veya aslı ile aynı olduğunun teyidi için zorunlu görülebilecek tek işlemin, belgenin verildiği devlet yetkili makamınca bu belgeye 4’üncü maddede tanımlanan tasdik şerhinin (Apostil) konulmasından ibaret olduğu belirtilmiştir.
Ayrıca 4’üncü maddede; Sözleşmeye ekli örneğe uygun olarak, tasdik şerhinin bizzat belgenin veya buna eklenecek kağıdın üzerine konulacağı, tasdik şerhini koyan makamın resmî dilinde veya ikinci bir dilde yazılabileceği, ancak tasdik şerhinin “Apostille Convention de La Haye Du 5 Octobre 1961” başlığının Fransızca olarak belirtilmesi gerektiği hükme bağlanmıştır.
(7) Sözleşmenin 3 ve 4’üncü maddelerine göre tasdik şerhi, Ek (2)’de yer alan  örneğine  uygun olarak en az dokuz santimetre kenarlı kare biçiminde hazırlanmalı ve bizzat belgenin veya buna eklenecek bir kağıdın üzerine konulmalıdır. Tasdik şerhinin ayrı bir belgede yer alması halinde ise, şerh, tasdik edilen belge ile birleştirilerek, tasdik eden makamın mührü, birleşme yerine basılacaktır.
(8) 5352 sayılı Adli Sicil Kanunu’nun 8’inci ve Adli Sicil Yönetmeliğinin 10’uncu maddelerine göre verilen ve anılan Sözleşme uyarınca adli belge niteliğinde olup, yurt dışında kullanılacak olan adli sicil kayıtlarının da ağır ceza mahkemesi kuruluşu olan merkezlerdeki adli yargı adalet komisyonu başkanlıklarınca tasdik edilmesi gerekmektedir.
(9) İş bu Genelge ile, Yabancı Resmî Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılması Sözleşmesi’ne ilişkin 01/01/2006 tarihli ve 68 sayılı Genelge yürürlükten kaldırılmıştır.
(10) Bu Genelgenin ekleri, Uluslararası Hukuk ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü tarafından ihtiyaç duyulduğunda güncellenerek www.uhdigm.adalet.gov.tr web adresinde yayımlanacaktır.
    Bilgi edinilmesini ve yabancı resmî belgelere tasdik şerhi (Apostil) işlemlerinin bu Genelge esaslarına uygun olarak yürütülmesinde özen gösterilmesini rica ederim.

Tasdik Şerhi örneği

(Apostille)

Tasdik Şerhi en az 9 cm. kenarlıklı kare biçiminde olacaktır.
TASDİK ŞERHİ(5 Ekim 1961 tarihli Lahey Sözleşmesi)

APOSTİLLE

(Convention de La Haye du 5 Octobre 1961)

1. Ülke TÜRKiYE – LA TURQUIE

İşbu resmi belge:

2. ……………. tarafından imzalanmıştır

3. İmzalayanın sıfatı… ……………………. dır.

4. ……………………………..’nin mühür/damgasını taşımaktadır.

TASDİK

5. ……………….. ‘da

6. …………………. günü

7. …………………………. tarafından

8.  No………………… ile tasdik edilmiştir.

9.  Mühür/Damga                            10. İmza:

………………………….                      …………………………..

ANNEX TO THE CONVENTION

Model of certificate

The certificate will be in the form of a square with sides at least 9 centimeters long

APOSTILLE(Convention de La Haye du 5 octobre 1961)

1.   Country: …………………………………………………………..

This public document

2.   has been signed by ……………………………………………..

3.   acting in the capacity of ………………………………………..

4.   bears the seal/stamp of ……………………………………….

Certified

5.   at ……………………        6.  the …………………………….

7.   by   ………………………………………………………………..

8.   No …………………………………….

9.   Seal/stamp                                  10.   Signature

…………………………………………….    ………………………………..

TASTİK İŞLEMİNİN YAPILDIĞI EVRAK TÜRLERİ

    İdari Belgeler        
Resmi Daireler ( Nüfus, Milli Eğitim, Sağlık Müdürlükleri v.s., Üniversiteler, Noterler ve Meslek Odaları ( İzmit Ticaret Odası, İzmit Sanayi Odası v.s.) tarafından düzenlenen her türlü resmi mühür taşıyan evraklardır.
İlçemizde düzenlenen idari belgeler için yukarıda tanımlanan Apostille ve Normal Tasdik İşlemleri Kaymakamlıklarınca yapılmaktadır.
    Adli Belgeler        
Mahkemelerce ve Cumhuriyet Savcılıklarınca düzenlenen evraklardır. (Sabıka Kaydı, mahkeme kararı v.s.)
Bu belgeler üzerine tasdik verecek yetkili makamlar mahkemenin ve Cumhuriyet Savcılığının bulunduğu bölgedeki Adalet Komisyonu Başkanlıklarıdır. (Bu belgeler için Kaymakamlığımızca tasdik işlemi yapılmamaktadır.)

YURT DIŞINA GÖTÜRÜLECEK İDARİ BELGELER İÇİN TASTİK İŞLEM AŞAMALARI

1. İlçe Nüfus Müdürlüğünden alınan bir Nüfus Kayıt Örneğinin orijinali Kaymakamlığımızca  Apostille Tasdiki ile tasdik edilecektir. Apostılle’nin geçerli olmadığı ülkeye gidecekse Kaymakamlığımızca normal tasdik yapılacak ve Valilik tasdikine sunulacaktır.
Tercüme edilecek ise noter tasdikli tercüme evraklarının Apostılle Tasdikleri Kaymakamlığımızca yapılacak, Apostılle olmayacak ise Valiliğimizin tasdikine sunulacaktır.

2. Öğrenci Evrakı için;

İlimizdeki bir üniversiteden alınan öğrenci belgelerinin (diploma, transkrip v.s.) orijinalleri üzerine tasdik işlemleri Valiliğimizce yapılmaktadır. Noter tasdikli tercümelerinin ise Apostille Tasdiki Kaymakamlığımızca yapılacaktır.

İlk ve Ortaöğrenim Belgelerinin orijinalleri (lise diploması v.s.) için Apostille Tasdik işlemi Kaymakamlığımızca yapılacaktır. Apostille olmayacaksa, bu belgeler öncelikle İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Kaymakamlığımızca ya da İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nce normal tasdik yapıldıktan sonra Valilik tasdikine sunulacaktır.

3.Ticari Belgeler İçin;

İhracat yapan firmalar tarafından, ilimizde mevcut meslek odalarından (Ticaret Odası, Sanayi Odası  v.s.) almış oldukları ihracat belgeleri (menşei şahadetnamesi, konşimento v.s.) için tasdik işlemleri Valiliğimizde yapılmaktadır.

4. Yine Valiliğimize bağlı diğer resmi daireler (İl Milli Eğitim, İl Sağlık, Bayındırlık ve İskan  İl Müdürlüğü v.s.) tarafından düzenlenip yurt dışına götürülecek evrakların tasdik işlemleri  Valiliğimizde yapılmaktadır.

5. İlimizdeki Konsolosluklarca düzenlenmiş ve Evlendirme Dairelerinde kullanılacak Evlenme Ehliyet Belgelerinin tasdiki ile  yabancı uyruklu şahıs tarafından ilimizdeki konsolosluğundan almış olduğu ve ülkemiz makamlarına sunacağı diğer evrakların  tasdiki Valiliğimizde yapılmaktadır.

6.Yurt dışında düzenlenip ülkemizde kullanılacak evrakların orijinalleri için geldiği ülke makamlarınca Apostille Tasdikli veya o ülkedeki T.C. Konsolosluğunca tasdik edilmiş olarak getirilmesi gerekir. Bu şekilde getirilen evraklar gerekirse tercüme edildikten sonra o haliyle kullanılmak istenilen makama sunulacaktır.

Yabancı ülkedeki T.C. Konsolosluğunca tasdikli evrakların yeniden ülkemizde herhangi bir makamca tasdikine gerek yoktur. Ancak tereddüt edilmesi ve talep edilmesi halinde Dışişleri Bakanlığı Konsolosluk Dairesince tasdik edilebilecektir

APOSİTİLLE SÖZLEŞMESİNE TARAF ÜLKELER

YABANCI RESMÎ BELGELERİN TASDİKİ MECBURİYETİNİN KALDIRILMASI SÖZLEŞMESİ’NE TARAF DEVLETLER LİSTESİ
ABD
İrlanda
Slovakya
Almanya
İspanya
Slovenya
Andora
İsrail
Surinam
Antigua
İsveç
Svaziland
Arjantin
İsviçre
Tonga
Arnavutluk
İtalya
Trinidad ve Tobago
Avustralya
İzlanda
Türkiye
Avusturya
Japonya
Ukrayna
Azerbaycan
Karadağ
Venezuela
Bahamalar
Kazakistan
Yeni Zelanda
Barbados
Kolombiya
Yunanistan
Barbuda
Kuzey İrlanda
Belarus
Lesotho
Belçika
Letonya
Belize
Liberya
Birleşik Krallık (İngiltere)
Lihtenştayn
Bosna-Hersek
Litvanya
Bostvana
Lüksemburg
Brunei Sultanlığı
Macaristan
Bulgaristan,
Makedonya
Cook Adaları
Malavi
Çek Cumhuriyeti
Malta
Çin Halk Cumhuriyeti
Marshall Adaları
(Hong Kong ve Makou)
Mauritius
Danimarka
Meksika
Dominik
Moldova
Ekvador
Monako
El Salvador
Namibya
Ermenistan
Niue
Estonya
Norveç
Fiji
Panama
Finlandiya
Polonya
Fransa
Portekiz
Grenada
Romanya
Grenadines
Rusya Federasyonu
Güney Afrika
Saint Kitts ve Nevis
Güney Kore
Saint Lucia
Gürcistan
Saint Vincent
Hırvatistan
Samoa
Hindistan
San Marino
Hollanda Seyşeller
Honduras Sırbistan
Yabancı Resmi Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılması (Apostille) Sözleşmesine Taraf Ülkelerin Listesi
Almanya Federal Cum.
Kıbrıs Rum Kesimi
Amerika Birleşik Devletleri
Karadağ
Andora
Kazakistan
Antigua ve Barbuda
Kolombia
Arjantin
Kore Cumhuriyeti
Arnavutluk
Lesotho
Avusturya
Letonya
Avustralya
Liberya
Azerbaycan
Lehistan
Bahama Adaları
Litvanya
Barbados
Lüksemburg
Belçika
Macaristan
Belize
Makedonya
Beyaz Rusya (Belarus)
Malawi
Bosna-Hersek
Malta
Botswana
Marshal Adaları
Brunei
Mauritus
Bulgaristan
Meksika
Cook İsland Adaları
Monako
Çek Cumhuriyeti
Moldovya
Çin Halk Cum.
Namibia
Danimarka   
Niue
Dominik Cum.
Norveç
Ekvator
Panama
El Salvador
Polonya
Ermenistan
Portekiz
Estonya
Romanya
Fiji
Rusya Federasyonu
Finlandiya
Saint Vincent ve Granada
Fransa
Samoa
Grenada
San Marino
Güney Afrika
Santa Kitts ve Nevis
Gürcistan
Santa Lucia
Hırvatistan
Seyşeller
Hindistan
Sırbistan
Hollanda
Slovakya
Honduras
Suriname
İngiltere
Slovenya
İrlanda
Swaziland
İspanya
Tonga
İsrail
Trinidad ve Tobago
İsviçre
Türkiye
İsveç
Ukrayna
İzlanda
Venezuella
İtalya
Yeni Zelanda
Japonya
Yunanistan

Evrak Tasdiki nedir?

Evrak tasdiki belgedeki imzanın doğruluğunu ve evrakı imzalayanın görevini doğrulamak suretiyle yabancı bir resmi evraka geçerlilik kazandıran, bir belgenin yasallığının tasdik edilerek başka bir ülkede de geçerliliğini sağlayan idari bir işlemdir. Belge tasdik işleminde bölgenin valiliği ve ihraç edilecek ürünün gönderileceği ülkenin konsolosluğu belgenin gerçek olduğunu onaylayarak belirli kurallar çerçevesinde kullanılması için yasal hale getirirler.

Konsolosluk evrak tasdiki olarak da adlandırılan evrak tasdiki, bir gerçek kişi, tüzel kişi veya başka bir kuruluştan başvuruyla ilgili bir belgeye yapıştırılan son imzanın veya mührün gerçekliğini kanıtlayan bir konsolosluk uygulamasını ifade eder. Uluslararası uygulamaya ve konsolosluk uygulamasına uygun olarak, konsolosluk evrak tasdikinin amacı, bir ülkede düzenlenen noterlik belgelerinin gerekli yasal etkiye sahip olmasını ve başka bir ülkedeki ilgili makamlar tarafından gerçek olup olmadıklarına dair hiçbir şüphe olmaksızın kabul edilmesini sağlamaktır.

Evrak Onayı Nedir?

Evrak Onayı, Tasdik edilen evrakların Dışişleri Bakanlığından ve Elçilik ya da Konsolosluklardan imza ve mühür atılarak yapılan tasdike Evrak onayı denir.

Dışişleri Bakanlığı Evrak Tasdik ve Onayı

Dışişleri Bakanlığı Evrak Tasdik Randevu

Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı Konsolosluk Tasdik Şubesinde Randevu Sistemine geçti. İşlem yaptırmak isteyen kişiler, tasdik.mfa.gov.tr üzerinden randevu almalıdır.

Tasdik Randevu Sistemi

Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı Konsolosluk Tasdik Şubesinde Randevu Sistemine geçti. İşlem yaptırmak isteyen kişiler, tasdik.mfa.gov.tr üzerinden randevu almalıdır.

Dışişleri Bakanlığı Evrak Takip ve Doğrulama

Bu hizmeti kullanarak, ilgili kurum tarafından Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) ile oluşturulan evrakları doğrulayabilirsiniz.

Elektronik Belge Yönetim Sistemi Evrak Doğrulama

https://www.turkiye.gov.tr/disisleri-bakanligi-ebys

Konsolosluk Evrak Tasdik ve Onay

Apostil geçerli olmayan ülkelerde Lahey anlaşması ile anlaşmış ülkelerde apostil onayı yerine geçen onay şeklinde Konsolosluk Tasdik ve Onayı denir.

Konsolosluk Onayı Nasıl Yapılır

Bu işlemler ise şu şekilde olmaktadır:

  1. Öncelikle, bir yeminli tercüme bürosu tarafından apostil onayı yapılacak belgenin kullanılacağı ülkenin resmi diline tercüme edilmesi gerekmektedir.
  2. Yeminli tercüme bürosu tarafından tercüme edilen bu belgenin ilgili tercüme bürosunun kaydının olduğu bir noterde noter onayının yapılması gerekir.
  3. Noter onayından sonra, onayı yapan noterin bulunduğu ildeki valilik veya kaymakamlıklarda Apostil Onayı yapılır.
  4. Apostil onayından sonra Dışişleri Bakanlığı’nda ilgili belgeye tasdik yapılır.
  5. Son olarak, ilgili belge onayı yapacak elçiliğe veya konsolosluğa teslim edilir. Elçilik veya konsoloslukların onay işlemleri birkaç gün sürmektedir.

Konsolosluk Harç Ücretleri

Ayrıca, her ülkenin onay için belge başına talep ettiği farklı bir harç ücreti de bulunmaktadır. Bazı ülkelerde bu ücretler de belgeye göre farklılık göstermektedir. Diploma gibi belgelerin onayı daha ucuz, şirket belgelerinin onayı ise daha pahalıdır. Bazı ülkelerin büyükelçilik / konsolosluk onay işlemleri için harç ücretleri aşağıdaki gibidir.

Büyükelçilik / Konsolosluk Belge Onayı Harç Ücretleri

Afganistan 125 USD (şirket belgeleri)
Birleşik Arap Emirlikleri 159 BAE Dirhemi
Cezayir 5 USD – 50 USD
Filistin 10 USD – 20 USD
Fas Diplomalar ücretsiz – şirket belgeleri 25 USD – 50 USD
İran 15 USD – 60 USD
Katar 27 USD – 50 USD
Kuveyt 30 USD
Lübnan 15 USD – 30 USD
Mısır 30 USD
Nijerya 50 TL – 150 TL
Pakistan 150 TL
Suudi Arabistan 100 TL
Ürdün 60 TL

***Not: Belge harç ücretleri fiyatlarda değişiklik gösterebilir. Bizim ile iletişime geçerek en iyi fiyat alabilirsiniz.

[box type=\”info\” align=\”\” class=\”\” width=\”\”]Koçak Vize olarak hemen hemen tüm ülkeler için onay işlemlerinizi sizin adınıza gerçekleştiriyor ve belgelerinizin son halini size teslim ediyoruz. Yukarıdaki iletişim bilgilerimizden bize ulaşarak konuyla ilgili daha fazla bilgi alabilirsiniz. [/box]

Konsolosluk Evrak Tasdik ve İşlemleri

I) EVRAK TASDİK İŞLEMLERİ BAŞVURU PROSEDÜRÜ

1) Konsolosluklara tasdik işlemi başvurusu yapmadan önce evrakların Türkiye\’deki yerel noterlik tarafından onaylanması gerekmektedir.

2) Noterlik tarafından onaylanmış evraklar Valiliklerin Hukuk İşleri Müdürlüğü\’ne gönderilip tasdik edilmelidir.

3) Yukarıdaki noter ve tasdik işlemleri tamamlandıktan sonra konsolosluklardan tasdik başvurusu yapılabilir.

II) İBRAZ EDİLMESİ İSTENEN BELGELER

1) Başvuru sahibinin pasaportu, kimlik kartı ve ikameti gibi kimlik belgelerinin fotokopileri.

2) Vekil edilen kişi başvuru sahibi adına evrak tasdik başvurusu yaparsa, vekil edilen kişi ve başvuru sahibinin geçerli olan kimlik belgesinin fotokopileri ibraz edilmelidir.

3) Şirket evrak tasdik işlemi için, şirketin yasal temsilcisinin pasaport fotokopisi ve yasal temsilci kimliğini kanıtlayabilen şirket evrakları da ibraz edilmelidir.

4) Gerçek, eksiksiz ve doğru olan başvuru formu doldurulmalıdır.

5) Tasdik edilecek evrakların asılları ve fotokopileri.

6) Konsolosluk tasdik bölümü tarafından gerekli olduğu düşünülen diğer belgeler.

III) EVRAK TASDİK İŞLEMLERİ İÇİN ÇALIŞMA SAATLERİ

Pazartesi, Çarşamba, Cuma günleri (tatil günleri hariç) 09:30-12:30 arasında evrak tasdik işlemi başvuruları alınır, 14:30-17:00 arasında tasdik dağıtımı yapılır.

IV) TASDİK ÜCRETLERİ

Şahsi evrak tasdik işlemleri için(USD) Ticari evrak tasdik işlemleri için (USD)
Türk Vantandaşları 15 25
Yabancı Vantandaşlar 50 75

Ekspres servis: Ekstra 25 dolar ödenecektir.

V) DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN DİĞER HUSUSLARI

Başvuru sahibinin ilgili evrakları Türkiye Dışişleri Bakanlığı ya da konsolosluk evrak tasdik işlemine yetkili olan kurumlar tarafından tasdik edilir.

1) Evraklar gerçek, yasal olup, ülkelerin ulusal ve sosyal çıkarlarına zarar verebilecek hiçbir içerik içermemelidir.

2) Tasdik yapılacak evrakın iki sayfadan (iki sayfa dahil) fazla olması durumunda, mühür mumu ile mühürleme, sayfaların köşelerinin birleşim yerlerine mühür basma veya kabartmalı mühür türünde değiştirilmesi kolay olmayan yöntemler uygulanarak birleştirilmelidir.

3)  ilgili makamların düzenlemelerine göre, evlilik kaydı için kullanılmak üzere olan bekarlık belgesinin alındığı tarihten itibaren 6 ay geçerliliği vardır, eğer 6 ayı geçmiş ise başvuru sahibinin evrağı yenilemesi gerekecektir..

4) evlat edinmek için gidenlerin evlilik, sağlık ve adli sicil durumlarını gösteren noter belgelerinin yapıldığı günden itibaren 6 ay geçmiş ise belgeler kabul edilmeyecektir.

5) Konsolosluğa dışardan getirilen evraklar konsolosluk çalışanları tarafından kontrol edilir. Eğer bir sorun olduğu fark edilirse, mesela yerel noter veya tasdik prosedürlerinde eksiklik olması, standart şekilde olmaması, yasal olmayan içerik bulunması, evrakta değişiklik yapılmış olması veya açılıp değiştirilmiş olması gibi durumlarda, tasdik başvurusu kabul edilmeyecektir.

6) Konsolosluk görevlileri başvuru sahibinden tasdik işlemleri ile ilgili başka belgeler de isteyebilirler.

7) Konsolosluk tarafından tasdik edilmiş evrakların içeriğinde bir değiştirme veya yer değişikliği varsa evrak geçersiz olur.

8) Büyükelçilik veya konsolosluk tarafından tasdik edilmiş evraklar düzeltilmemeli veya değiştirilmemelidir. Başvuru sahibinin değişiklik veya düzeltme yapmasından kaynaklanan sorunlardan ve hukuki yükümlülüklerden başvuru sahibi sorumludur.

9) Dışardan konsolosluğa gelen evrak tasdik taleplerinde konsolosluğun talimatları esas alınacaktır.

İçişleri ve Çalışma Bakanlığı

Onay (Tasdik) İşlemleri

İçişleri ve Çalışma Bakanlığı  Onay ( Tasdik) ve Adli Konular  Bölümü tarafından  anında yapılan  onay ve tasdik işlemleri

Onay (Tasdik) İşlemi İçin  İstenen Belgeler

Sık Sorulan Sorular ve Cevaplar (SSS)

Dışişleri Bakanlığı Tasdiki Neden Yapılır?

5 Ekim 1961 tarihli Lahey Apostil Konvansiyonu’nda (Convention de la Haye) imzalanan ve Türkiye tarafından 29 Eylül 1985 tarihinde taraf olunan, Yabancı Resmi Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılmasına Dair Sözleşme’ye üye olmayan, bu nedenle apostil kullanımının mümkün olmadığı yabancı bir ülkede resmi işlemler için kullanılmak üzere, Türkiye’den alınan ve yabancı ülkenin diline tercüme ettirilen bir belgenin, gerçek ve resmi geçerliliği olduğuna dair tasdik işlemleri, ilgili ülkenin dış temsilcilikleri ve Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı tarafından yapılmaktadır.

Ankara vize firmalarından biri olan ve deneyimli yeminli tercüman kadrosuna sahip Koçak vize; doğru, güvenilir ve kaliteli Dışişleri Bakanlığı tasdikli tercüme hizmetinin tek adresidir. Dışişleri Bakanlığı tasdikli tercüme işlemlerini ihtiyaç duyan müşterilerimiz adına takip etmekteyiz.

Dışişleri Bakanlığı Tasdik Süreci Nasıl İşler?

Türkiye’de resmi geçerliliği olup, farklı bir ülkede resmi işlemler için kullanılacak belgeler; öncelikle Koçak Vize gibi alanında yetkin ve deneyimli tercüman kadrosuna sahip, doğru, güvenilir ve kaliteli noter yeminli çeviri hizmeti veren bir tercüme bürosuna tercüme ettirilir. Çeviri Bürosunun kadrosunda bulunan noter yeminli tercüman tarafından imzalanan tercüme belgesi, tercümanın yemin zaptı imzaladığı notere onaylatılır.

Noter onaylı tercüme, apostil hazırlanması için kaymakamlık veya valilik tasdikine sunulur ve damgalatılır. Apostil tasdikinin geçerli olmadığı bir ülkede kullanılacak olan belge için Dışişleri Bakanlığının onayı alınır ve son aşama olarak belgeyi talep eden konsolosluk, kurum ya da kuruluşa teslim edilir. Belge onay süreci; yoğunluğa ve belgenin içeriğine göre 2 ila 7 gün arasında değişmektedir.

Tercüme onay makamları genellikle onaylanacak belgelerin elden teslim edilmesini talep etmektedirler. Böyle bir durumda posta veya kargo kabul edilmemektedir. Talepleriniz doğrultusunda; Ankara Tercüme Ofisi Koçak vize’ye elden, kargoyla, postayla ya da elektronik ortamda göndereceğiniz belgelerin tercüme ve sonrasındaki onay işlemleri, vekâlet gerekmeden tarafımızca zamanında ve eksiksiz olarak tamamlanacak, istediğiniz yöntemle teslim edilecektir.

Titiz bir takip gerektiren Dışişleri Bakanlığı tasdikli tercüme hizmeti için en hızlı ve güvenilir yol; tüm dillerde hızlı ve doğru çeviri yapabilecek yabancı dil ve ilgili alan bilgisine sahip noter yeminli tercümanları bünyesinde barındıran, yapılan tercümeyi aynı niteliklere sahip bir başka kişiye kontrol ettiren, noter, apostil ve Dışişleri Bakanlığı onay sürecini profesyonel takip personeli ile yürüten, tüm bu işlemleri tecrübelerine binaen en hızlı şekilde ve en az maliyetle gerçekleştiren Koçak Vize’ye yaptırmaktır.

Dışişleri Bakanlığı Tasdikli Tercüme Fiyatı Ne Kadardır?

Dışişleri Bakanlığı Tasdikli Tercüme için noter yeminli tercüme ücretinoter onay ücreti ve Dışişleri Bakanlığı onay ücreti ödenmesi gerekmektedir. Noter ve Dışişleri Bakanlığı onayları için alınan ücretlerin tercüme bürosuyla ilgisi yoktur, noter ve bakanlık tarafından alınmaktadır.

Alınan ücretler belirlenirken dil, karakter sayısı, belge adedi, içerik, süre gibi birçok etken göz önünde bulundurulmaktadır.

Müşteri memnuniyetini her zaman ön planda tutan Koçak Vize olarak, müşterilerimiz talep ettiği takdirde tercüme sonrası noter ve Dışişleri Bakanlığı işlemlerini de kendileri adına takip etmekte, bu zorlu tercüme sürecinde destek verip her zaman yanlarında bulunmaktayız.

Dışişleri Bakanlığı Tasdiki Gerektiren Belge Türleri Nelerdir?

Koçak Vize tarafından verilen tercüme hizmetlerinden bazıları;

ticaret rapor transkript
gümrük bilirkişi raporu diploma
diplomatik yasal sorumluluk reddi yetki belgesi
konsolosluk tahkim ana sözleşme
mahkeme belgeleri kefaletname satış belgesi
yargı belgeleri nüfus kayıt örneği beyanname
tutanak doğum belgesi menşe belgesi
yasal karar evlilik cüzdanı ticari fatura
tanık ifadesi ölüm belgesi kimlik belgesi kopyası
sanık ifadesi boşanma kararı pasaport kopyası
müşteki ifadesi medeni durum bildirim belgesi kurumsal vekâletname
emsal karar temsil yetkisi sürücü belgesi kopyası
keşif inceleme

Apostil; Apostil İşlemleri Sayfamızı ziyaret ettiğiniz için teşekkür ederiz.

Exit mobile version